Meet & Ribs Driebergen-Rijsenburg

Meet & Ribs Driebergen-Rijsenburg

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Driebergen-Rijsenburg

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Driebergen-Rijsenburg.

Over Driebergen-Rijsenburg

Driebergen-Rijsenburg is gelegen in Utrecht, en is onderdeel van de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Er wonen ongeveer 18.490 mensen in Driebergen-Rijsenburg. De WOZ waarde van de woningen in Driebergen-Rijsenburg ligt gemiddeld op €305.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Driebergen-Rijsenburg op €41.100. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Driebergen-Rijsenburg een gezamenlijk inkomen van €345.426.818. Van alle inwoners hebben 3.3% een uitkering. In Driebergen-Rijsenburg een totaal van 610 inwoners.

Driebergen-Rijsenburg is een dorp in de provincie Utrecht, gelegen op de Utrechtse Heuvelrug. De Utrechtse Heuvelrug is vandaag de dag een nationaal park. Driebergen-Rijsenburg beschikt niet over een uitgebreid winkelbestand. In het centrum van Driebergen-Rijsenburg vind je primaire winkels. Qua horecagelegenheden heeft Driebergen-Rijsenburg van alles te bieden. Je vind er restaurants, bistro’s, koffiebarretjes en ijssalons.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Driebergen-Rijsenburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Driebergen-Rijsenburg.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Driebergen-Rijsenburg

Provincie
Utrecht
Gemeente
Utrechtse Heuvelrug
Inwoners
18.490
Inkomen
€41.100
WOZ-waarde
€305.000