Grando Keukens & Bad is een landelijke franchiseformule met 35 vestigingen waarbij de ondernemers centraal staan. Onze franchisenemers kunnen profiteren van een professionele retail organisatie, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de klant.
Ede ligt in de gemeente Ede, in Gelderland. In Ede wonen ongeveer 67.144 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €36.400. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Ede ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Ede dus zo’n €1.110.928.000. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €233.000 is in Ede. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Ede ligt dit dus lager. In Ede hebben 3.4% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 2.283 uitkomt.
Ede is een middelgrote plaats gelegen in de Gelderse Veluwe. Ede is gelegen aan de spoorlijn Utrecht – Arnhem. Verder heeft het een rijke historie van WOII. Qua retail is Ede waarschijnlijk het meest bekend van de grote bioscoop Cinemec.
Er zijn naast Grando Keukens & Bad ook nog andere franchiseformules waarvoor Ede interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Ede.
Franchiseformule Grando Keukens & Bad valt binnen de branche keukens & keukenrenovatie. De keukenbranche is na jaren van krimp weer flink aan het groeien. Het aantrekken van de woningmarkt heeft direct gevolg gehad op de branche, met als gevolg een omzetgroei van rond de 15%.
Hoewel online verkopen ook in de lift zitten, is de keukenbranche nog één van de branches waar de verkopen in de winkel nog ruim de boventoon voert. Consumenten willen meer gevoel hebben bij de aankoop van een keuken, dan dat online ze kan bieden. Dit maakt dat de winkels des te belangrijker worden in dit digitale tijdperk.
Het vertrouwen van de consument en de vakkennis wordt hierdoor belangrijker. In het tijdperk van social media dient alles transparant te zijn. Keukenretailers moeten hierop inspelen. Hierbij moet een belangrijke marktpositie ingenomen worden. Daarnaast vallen er in veel gevallen nog verbeteringen te behalen in de back-end van het bedrijf. Het uitbesteden van magazijnhandling, logistieke processen en/of montage. Zo wordt er meer grip gehouden op kosten.