Doppio Espresso Etten-Leur

Doppio Espresso Etten-Leur

Ondernemer worden bij Doppio Espresso in Etten-Leur

Doppio Espresso is op zoek naar een ondernemer in Etten-Leur.

Een succesvol Italiaans concept gebouwd op passie, waarbij wij onze gasten meenemen in een unieke smaak- en servicebeleving met de mooiste koffies, theeën, taartjes, ontbijt en uitgebreide lunch.

Over Etten-Leur

Etten-Leur is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente Etten-Leur. Er wonen ongeveer 42.873 mensen in Etten-Leur. De WOZ waarde van de woningen in Etten-Leur ligt gemiddeld op €224.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Etten-Leur op €35.600. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Etten-Leur een gezamenlijk inkomen van €693.763.091. Van alle inwoners hebben 4.8% een uitkering. In Etten-Leur een totaal van 2.058 inwoners.

Vroeger ging de Rijksweg 58 door het centrum. Toen die verlegd werd ontstond er ruimte voor herontwikkeling van het stadshart. Vanaf circa 2000 is op, onder en rond het voormalige rijkswegtracé een compact stadshart verrezen. In het totale centrumplan zijn 1.000 ondergrondse parkeerplaatsen, 13.500 m² winkelvloeroppervlak, 2.000 m² horeca, 400 woningen en 10.000 m² kantooroppervlak, waarvan het grootste deel wordt ingenomen door het stadskantoor, gerealiseerd.

Er zijn naast Doppio Espresso ook nog andere franchiseformules waarvoor Etten-Leur interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Etten-Leur.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Doppio Espresso valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Doppio Espresso

Gegevens Etten-Leur

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Etten-Leur
Inwoners
42.873
Inkomen
€35.600
WOZ-waarde
€224.000