Meet & Ribs Gouda

Meet & Ribs Gouda

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Gouda

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Gouda.

Over Gouda

Gouda is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Gouda. Er wonen ongeveer 71.449 mensen in Gouda. De WOZ waarde van de woningen in Gouda ligt gemiddeld op €182.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Gouda op €35.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Gouda een gezamenlijk inkomen van €1.136.688.636. Van alle inwoners hebben 3.7% een uitkering. In Gouda een totaal van 2.644 inwoners.

Gouda ligt in het stedelijk gebied de Randstad aan de river de Gouw, en is een stad met relatief jonge inwoners. Van de Gouwenaars is 25% 19 jaar of jonger. 18% is tussen de 19 en 35 jaar oud en 22% is 35 tot en met 49 jaar oud. Gouda heeft in totaal iets meer dan 2700 ondernemingen en 32.000 banen. De meeste hiervan in de gezondheidszorg. Het grootste deel van de winkels is gevestigd in het noorden van de binnenstad. Bekende winkelstraten zijn de Kleiweg en de Tiendeweg. Tevens heeft Gouda een aantal winkelcentra, waaronder in Bloemendaal. In totaal zijn er meer dan 500 winkels in Gouda.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Gouda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Gouda.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Gouda

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Gouda
Inwoners
71.449
Inkomen
€35.000
WOZ-waarde
€182.000