Plaza Groesbeek

Plaza Groesbeek

Ondernemer worden bij Plaza in Groesbeek

Plaza is op zoek naar een ondernemer in Groesbeek.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Over Groesbeek

Groesbeek is onderdeel van de gemeente Berg en Dal, binnen de provincie Gelderland, en heeft 11.890 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €34.600. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Groesbeek een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €186.997.273. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Groesbeek op gemiddeld €289.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3.5% van de mensen in Groesbeek een uitkering. Dit maakt dat in totaal 416 inwoners van Groesbeek een uitkering krijgen.

De gemeente Groesbeek is in 2015 samengevoegd met de gemeenten Millingen aan de Rijn en Ubbergen tot de nieuwe gemeente Berg en Dal. De Mies is een lokaal gemengd bedrijventerrein met een netto oppervlakte van ca. 12. ha, waarvan al een groot deel bebouwd is. Groesbeek is met meer dan 20 ha wijnbouw het grootste wijndorp van Nederland.

Er zijn naast Plaza ook nog andere franchiseformules waarvoor Groesbeek interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groesbeek.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza

Gegevens Groesbeek

Provincie
Gelderland
Gemeente
Berg en Dal
Inwoners
11.890
Inkomen
€34.600
WOZ-waarde
€289.000