Ekmekci Heerhugowaard

Ekmekci Heerhugowaard

Ondernemer worden bij Ekmekci in Heerhugowaard

Ekmekci is op zoek naar een ondernemer in Heerhugowaard.

Bij Ekmekci worden verse gerechten geserveerd op absolute A-locaties. Met het unieke ontwerp, het internationale interieur en de uitnodigende sfeer zijn de Ekmekci restaurants een verademing in winkelstraten en op treinstations. En dat allemaal met een kwalitatief en vernieuwend concept. De kaart biedt o.a. vegetarisch, veganistisch en halal eten.

Over Heerhugowaard

Heerhugowaard is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Heerhugowaard. Er wonen ongeveer 52.485 mensen in Heerhugowaard. De WOZ waarde van de woningen in Heerhugowaard ligt gemiddeld op €203.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Heerhugowaard op €35.300. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Heerhugowaard een gezamenlijk inkomen van €842.145.682. Van alle inwoners hebben 3.2% een uitkering. In Heerhugowaard een totaal van 1.680 inwoners.

Heerhugowaard is gelegen nabij Alkmaar, aan een uiteinde van de A9. De plaats heeft zijn eigen spoorwegstation. Veel winkels van Heerhugowaard zijn gevestigd in het relatief nieuwe winkelcentrum de Middenwaard, gelegen in het centrum van Heerhugowaard.

Er zijn naast Ekmekci ook nog andere franchiseformules waarvoor Heerhugowaard interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heerhugowaard.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Ekmekci valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Ekmekci

Gegevens Heerhugowaard

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Heerhugowaard
Inwoners
52.485
Inkomen
€35.300
WOZ-waarde
€203.000