Welkoop Hilversum

Welkoop Hilversum

Ondernemer worden bij Welkoop in Hilversum

Welkoop is op zoek naar een ondernemer in Hilversum.

Aanbieden van een uitgekiend assortiment producten voor tuin en dier afgestemd op de seizoenen, professioneel en consument gericht.

Over Hilversum

Hilversum is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Hilversum. Er wonen ongeveer 88.008 mensen in Hilversum. De WOZ waarde van de woningen in Hilversum ligt gemiddeld op €253.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hilversum op €36.400. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Hilversum een gezamenlijk inkomen van €1.456.132.364. Van alle inwoners hebben 3.8% een uitkering. In Hilversum een totaal van 3.344 inwoners.

Hilversum ligt in het Gooi. De omgeving is zanderig en heuvelachtig. Hilversum heeft drie stations: Hilversum, Hilversum Media Park en Hilversum Sportpark. Hilversum ligt onder het knooppunt Eemnes en de rijkswegen A1 en A28. Hilversum staat bekend als een mediastad, wat ook terug te zien is in de leeftijd van de bewoners. De grootste groep zit tussen de 30 en 49 jaar.

Er zijn naast Welkoop ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule Welkoop valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen Welkoop

Gegevens Hilversum

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Hilversum
Inwoners
88.008
Inkomen
€36.400
WOZ-waarde
€253.000