Welkoop Hoofddorp

Welkoop Hoofddorp

Ondernemer worden bij Welkoop in Hoofddorp

Welkoop is op zoek naar een ondernemer in Hoofddorp.

Aanbieden van een uitgekiend assortiment producten voor tuin en dier afgestemd op de seizoenen, professioneel en consument gericht.

Over Hoofddorp

Hoofddorp is gelegen in Noord- Holland, en is onderdeel van de gemeente Haarlemmermeer. Er wonen ongeveer 73.442 mensen in Hoofddorp. De WOZ waarde van de woningen in Hoofddorp ligt gemiddeld op €248.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hoofddorp op €39.700. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Hoofddorp een gezamenlijk inkomen van €1.325.294.273. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Hoofddorp een totaal van 2.570 inwoners.

Hoofddorp is een plaats in ontwikkeling. Men verwacht dat de plaats in 2020 ruim 90.000 inwoners zal hebben. Het centrum van Hoofddorp is gelegen rond het Marktplein/Beursplein. Hoofddorp heeft verder vier bedrijventerreinen. Er zijn veel internationale bedrijven gevestigd door de gunstige ligging bij Schiphol. Hoofddorp is goed ontsloten door een spoorwegstation en de nabijheid van meerdere snelwegen en provinciale wegen.

Er zijn naast Welkoop ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoofddorp interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoofddorp.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule Welkoop valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen Welkoop

Gegevens Hoofddorp

Provincie
Noord- Holland
Gemeente
Haarlemmermeer
Inwoners
73.442
Inkomen
€39.700
WOZ-waarde
€248.000