Meet & Ribs Losser

Meet & Ribs Losser

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Losser

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Losser.

Over Losser

Losser is gelegen in Overijssel, en is onderdeel van de gemeente Losser. Er wonen ongeveer 13.265 mensen in Losser. De WOZ waarde van de woningen in Losser ligt gemiddeld op €206.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Losser op €34.100. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Losser een gezamenlijk inkomen van €205.607.500. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Losser een totaal van 597 inwoners.

In Losser zijn veel culturele gebouwen zoals de St. Martinustoren, de oude steenfabriek, het klompenmuseum en het openluchttheater. Jaarlijks wordt een Bruegheliaans Festijn gevierd in het laatste weekend van de schoolvakantie. Op een ouderwetse braderie zijn de mensen verkleed als mensen uit de middeleeuwen. Losser is van oudsher een katholiek dorp waar carnaval nog uitbundig wordt gevierd. Populaire winkels zijn o.a. te vinden in de Brink, Brinkstraat, Langenkamp, Kerkstraat of Broekhoekweg. Losser ligt tegen de Duitse grens. Belangrijke verkeersaders zijn N731 en de N734, richting de A1.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Losser interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Losser.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Losser

Provincie
Overijssel
Gemeente
Losser
Inwoners
13.265
Inkomen
€34.100
WOZ-waarde
€206.000