Big Snack Maarssen

Big Snack Maarssen

Ondernemer worden bij Big Snack in Maarssen

Big Snack is op zoek naar een ondernemer in Maarssen.

Big Snack is een cafetariaformule, onderdeel van het Sligro Formulehuis. Bij de franchiseformule kun je terecht voor een snelle hap.

Over Maarssen

Maarssen is gelegen in Utrecht, en is onderdeel van de gemeente Stichtse Vecht. Er wonen ongeveer 12.705 mensen in Maarssen. De WOZ waarde van de woningen in Maarssen ligt gemiddeld op €270.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Maarssen op €40.800. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Maarssen een gezamenlijk inkomen van €235.620.000. Van alle inwoners hebben 4.1% een uitkering. In Maarssen een totaal van 521 inwoners.

Maarssen is een dorp in de provincie Utrecht gelegen aan de rivier de Vecht en het Amsterdam-Rijnkanaal. Het dorp kent een overdekt winkelcentrum genaamd Het Bison Shopping Centre. Vlakbij het Station Maarsen bevindt zich het kantorencomplex van Maarssen. In het centrum van Maarssen en langs de gracht bevinden zich diverse restaurants en eetcafés.

Er zijn naast Big Snack ook nog andere franchiseformules waarvoor Maarssen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Maarssen.

fast food branche informatie

Franchiseformule Big Snack valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Big Snack

Gegevens Maarssen

Provincie
Utrecht
Gemeente
Stichtse Vecht
Inwoners
12.705
Inkomen
€40.800
WOZ-waarde
€270.000