Kwalitaria Made

Kwalitaria Made

Ondernemer worden bij Kwalitaria in Made

Kwalitaria is op zoek naar een ondernemer in Made.

De meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland zoekt enthousiaste ondernemers! Als franchisenemer van Kwalitaria profiteer je van de beste marketing, inkoopvoordelen en ondernemerssupport. Alles voor het beste resultaat!

Over Made

Made ligt in de gemeente Drimmelen, in Noord-Brabant. In Made wonen ongeveer 11.340 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdiend men gemiddeld €38.000. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €35.000. Het gemiddeld inkomen in Made ligt dus hoger. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Made dus zo’n €195.872.727. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €234.000 is in Made. In 2014 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €211.000, in Made ligt dit dus hoger. In Made hebben 4% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 454 uitkomt.

De landbouw is de voornaamste bron van inkomsten voor de meeste van de inwoners van Made. Met voornamelijk veel glastuinbouwbedrijven. In de hoofdstraat zijn diverse winkels te vinden. Wekelijks is er markt in de Marktstraat. De meeste winkels zijn gevestigd in de Marktstraat, Nieuwstraat en Den Deel.

Er zijn naast Kwalitaria ook nog andere franchiseformules waarvoor Made interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Made.

fast food branche informatie

Franchiseformule Kwalitaria valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Kwalitaria

Gegevens Made

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Drimmelen
Inwoners
11.340
Inkomen
€38.000
WOZ-waarde
€234.000