Johnny’s Burger Co. Nieuw-Vennep

Johnny’s Burger Co. Nieuw-Vennep

Ondernemer worden bij Johnny’s Burger Co. in Nieuw-Vennep

Johnny’s Burger Co. is op zoek naar een ondernemer in Nieuw-Vennep.

Johnny’s is opgericht in 2011 , Het eerste Burger Delivery concept in Nederland. Wij bezorgen kakelverse hamburgers zonder toegevoegde kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen. 100% traceerbaar rundvlees, 100% Halal op bestelling gemaakt.

Over Nieuw-Vennep

In Nieuw-Vennep wonen naar schatting 31.212 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Haarlemmermeer, in Noord- Holland. Gemiddeld wordt er €39.700 per huishouden verdiend, dat ligt iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Nieuw-Vennep heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €563.234.727 over alle inwoners. De huizen in Nieuw-Vennep hebben een gemiddelde WOZ waarde van €248.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.5% van de mensen hebben in Nieuw-Vennep een uitkering, oftewel 1.092 van alle inwoners.

Nieuw-Vennep is een dorp van aardig formaat gelegen nabij Schiphol. De plaats heeft een eigen spoorwegstation. Daarnaast is het dorp goed ontsloten door de A4, die ten oosten van Nieuw-Vennep ligt.

Er zijn naast Johnny’s Burger Co. ook nog andere franchiseformules waarvoor Nieuw-Vennep interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nieuw-Vennep.

fast food branche informatie

Franchiseformule Johnny’s Burger Co. valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Johnny’s Burger Co.

Gegevens Nieuw-Vennep

Provincie
Noord- Holland
Gemeente
Haarlemmermeer
Inwoners
31.212
Inkomen
€39.700
WOZ-waarde
€248.000