Doppio Espresso Nieuw-Vennep

Doppio Espresso Nieuw-Vennep

Ondernemer worden bij Doppio Espresso in Nieuw-Vennep

Doppio Espresso is op zoek naar een ondernemer in Nieuw-Vennep.

Een succesvol Italiaans concept gebouwd op passie, waarbij wij onze gasten meenemen in een unieke smaak- en servicebeleving met de mooiste koffies, theeën, taartjes, ontbijt en uitgebreide lunch.

Over Nieuw-Vennep

Nieuw-Vennep is gelegen in Noord- Holland, en is onderdeel van de gemeente Haarlemmermeer. Er wonen ongeveer 31.212 mensen in Nieuw-Vennep. De WOZ waarde van de woningen in Nieuw-Vennep ligt gemiddeld op €248.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Nieuw-Vennep op €39.700. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Nieuw-Vennep een gezamenlijk inkomen van €563.234.727. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Nieuw-Vennep een totaal van 1.092 inwoners.

Nieuw-Vennep is een dorp van aardig formaat gelegen nabij Schiphol. De plaats heeft een eigen spoorwegstation. Daarnaast is het dorp goed ontsloten door de A4, die ten oosten van Nieuw-Vennep ligt.

Er zijn naast Doppio Espresso ook nog andere franchiseformules waarvoor Nieuw-Vennep interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nieuw-Vennep.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Doppio Espresso valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Doppio Espresso

Gegevens Nieuw-Vennep

Provincie
Noord- Holland
Gemeente
Haarlemmermeer
Inwoners
31.212
Inkomen
€39.700
WOZ-waarde
€248.000