Domino’s Pizza Nijkerk

Domino’s Pizza Nijkerk

Ondernemer worden bij Domino’s Pizza in Nijkerk

Dominos_Pizza_experience_franchisegeven_franchisenemen
Domino’s Pizza is op zoek naar een ondernemer in Nijkerk.

Sell more pizza, have more fun! Pizza brengt mensen samen.

Over Nijkerk

Nijkerk is onderdeel van de gemeente Nijkerk, binnen de provincie Gelderland, en heeft 28.050 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €37.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Nijkerk een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €481.950.000. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Nijkerk op gemiddeld €263.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3.7% van de mensen in Nijkerk een uitkering. Dit maakt dat in totaal 1.038 inwoners van Nijkerk een uitkering krijgen.

Nijkerk is een stad met een rijke historie en een groen randje. Nijkerk ligt centraal gelegen aan de A28 tussen de Veluwe en Eemland. Na de Tweede Wereldoorlog is Nijkerk fors gegroeid qua woningbouw en voorzieningen. Op 14 oktober 2012 werd de toren van de Grote Kerk verkozen tot de mooiste kerk van Nederland.

Er zijn naast Domino’s Pizza ook nog andere franchiseformules waarvoor Nijkerk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nijkerk.

fast food branche informatie

Franchiseformule Domino’s Pizza valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Domino’s Pizza

Gegevens Nijkerk

Provincie
Gelderland
Gemeente
Nijkerk
Inwoners
28.050
Inkomen
€37.800
WOZ-waarde
€263.000