BB Kitchen Nuth

BB Kitchen Nuth

Ondernemer worden bij BB Kitchen in Nuth

BB Kitchen is op zoek naar een ondernemer in Nuth.

Big Bread Kitchen is een franchiseformule voor cafetaria / lunchroom. De BB Kitchen stijl is warm en modern. De sfeervolle aankleding met warme tinten, een mix aan natuurlijke materialen, lampen en comfortabel meubilair nodigen uit tot zittenblijven. Gezond en groeiend ondernemen is onze persoonlijke ambitie en de doelstelling die wij nastreven voor onze franchisenemers.

Over Nuth

Nuth is gelegen in Limburg, en is onderdeel van de gemeente Nuth. Er wonen ongeveer 5.476 mensen in Nuth. De WOZ waarde van de woningen in Nuth ligt gemiddeld op €198.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Nuth op €35.900. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Nuth een gezamenlijk inkomen van €89.358.364. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Nuth een totaal van 219 inwoners.

Nuth is een dorp in het zuiden van de provincie Limburg en gelegen aan de A76 tussen Heerlen en Sittard-Geleen. Nuth vervult een centrumfunctie met rondom het marktplein diverse winkelvoorzieningen en een groot bedrijventerrein langs de A76. Nuth heeft een eigen treinstation en is goed bereikbaar vanaf Heerlen en Sittard-Geleen.

Er zijn naast BB Kitchen ook nog andere franchiseformules waarvoor Nuth interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nuth.

fast food branche informatie

Franchiseformule BB Kitchen valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen BB Kitchen

Gegevens Nuth

Provincie
Limburg
Gemeente
Nuth
Inwoners
5.476
Inkomen
€35.900
WOZ-waarde
€198.000