O’Tacos Roermond

O’Tacos Roermond

Ondernemer worden bij O’Tacos in Roermond

O’Tacos is op zoek naar een ondernemer in Roermond.

Het beste van Mexico én Frankrijk, dat is O’Tacos in een notendop. De fastfoodketen verkoopt taco’s met een Franse twist.

Over Roermond

Roermond ligt in de gemeente Roermond, in Limburg. In Roermond wonen ongeveer 46.470 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €31.500. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Roermond ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Roermond dus zo’n €665.365.909. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €174.000 is in Roermond. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Roermond ligt dit dus lager. In Roermond hebben 4.7% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 2.184 uitkomt.

Roermond is de stedelijke kern van de gelijknamige gemeente Roermond. De stad heeft een rijk verleden: zij was in de late middeleeuwen een Hanzestad en een van de vier hoofdsteden van het oude hertogdom Gelre, tweede in omvang en grootste qua handel. Roermond is een toeristische stad en dankt dat met name aan het winkelaanbod en aan de Maasplassen. In 2009 werd Roermond gekozen tot Beste Winkelstad. In de stad is ook het Designer Outlet Roermond te vinden. Roermond is goed bereikbaar via de A73 en de N280 en via het openbaar vervoer.

Er zijn naast O’Tacos ook nog andere franchiseformules waarvoor Roermond interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Roermond.

fast food branche informatie

Franchiseformule O’Tacos valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen O’Tacos

Gegevens Roermond

Provincie
Limburg
Gemeente
Roermond
Inwoners
46.470
Inkomen
€31.500
WOZ-waarde
€174.000