BB Kitchen Rosmalen

BB Kitchen Rosmalen

Ondernemer worden bij BB Kitchen in Rosmalen

BB Kitchen is op zoek naar een ondernemer in Rosmalen.

Big Bread Kitchen is een franchiseformule voor cafetaria / lunchroom. De BB Kitchen stijl is warm en modern. De sfeervolle aankleding met warme tinten, een mix aan natuurlijke materialen, lampen en comfortabel meubilair nodigen uit tot zittenblijven. Gezond en groeiend ondernemen is onze persoonlijke ambitie en de doelstelling die wij nastreven voor onze franchisenemers.

Over Rosmalen

Rosmalen is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente 's-Hertogenbosch (Den Bosch). Er wonen ongeveer 29.235 mensen in Rosmalen. De WOZ waarde van de woningen in Rosmalen ligt gemiddeld op €221.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Rosmalen op €34.900. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Rosmalen een gezamenlijk inkomen van €463.773.409. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Rosmalen een totaal van 1.169 inwoners.

Rosmalen is verdeeld in drie stadsdelen: Noord, Zuid en De Groote Wielen. Noord en Zuid worden gescheiden door de Brabantse Lijn, spoorweg tussen Tilburg en Nijmegen. Rosmalen kent ongeveer 2.000 forenzen per dag via de treinverbinding en is het op één na drukste station van de gemeente ’s Hertogenbosch.

Er zijn naast BB Kitchen ook nog andere franchiseformules waarvoor Rosmalen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Rosmalen.

fast food branche informatie

Franchiseformule BB Kitchen valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen BB Kitchen

Gegevens Rosmalen

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
's-Hertogenbosch (Den Bosch)
Inwoners
29.235
Inkomen
€34.900
WOZ-waarde
€221.000