De Beren restaurants s-Gravenzande

De Beren restaurants s-Gravenzande

Ondernemer worden bij De Beren restaurants in s-Gravenzande

De Beren restaurants is op zoek naar een ondernemer in s-Gravenzande.

De Beren is een horecaketen met restaurants door heel Nederland

Over s-Gravenzande

s-Gravenzande is onderdeel van de gemeente Westland, binnen de provincie Zuid-Holland, en heeft 20.777 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €37.100. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat s-Gravenzande een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €350.375.773. De WOZ-waarde van de huizen ligt in s-Gravenzande op gemiddeld €241.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 2.9% van de mensen in s-Gravenzande een uitkering. Dit maakt dat in totaal 603 inwoners van s-Gravenzande een uitkering krijgen.

s-Gravenzande is een stad in de provincie Zuid-Holland. De stad ligt nabij Naaldwijk en Den Haag. ‘s-Gravenzande is een stad met een uitgebreid winkelcentrum. De stad wordt ook wel Koopstad aan Zee genoemd. ‘s-Gravenzande beschikt ook over veel stranden. Op het gebied van horeca heeft ‘s-Gravenzande genoeg te bieden. In de Koopstad aan Zee bevinden zich restaurants, cafés, ijssalons en snackbars.

Er zijn naast De Beren restaurants ook nog andere franchiseformules waarvoor s-Gravenzande interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in s-Gravenzande.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule De Beren restaurants valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen De Beren restaurants

Gegevens s-Gravenzande

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Westland
Inwoners
20.777
Inkomen
€37.100
WOZ-waarde
€241.000