Meet & Ribs Schaesburg

Meet & Ribs Schaesburg

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Schaesburg

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Schaesburg.

Over Schaesburg

Schaesburg is gelegen in Limburg, en is onderdeel van de gemeente Landgraaf. Er wonen ongeveer 17.120 mensen in Schaesburg. De WOZ waarde van de woningen in Schaesburg ligt gemiddeld op €150.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Schaesburg op €31.400. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Schaesburg een gezamenlijk inkomen van €244.349.091. Van alle inwoners hebben 4.1% een uitkering. In Schaesburg een totaal van 702 inwoners.

In de 20e eeuw vestigde een grote kolenmijn in Schaesberg, de Oranje-Nassau II. Om de steenkolen te vervoeren werd in 1934 een baanvak van Schaesberg over Kerkrade en Simpelveld in gebruik genomen. Voor huisvesting van de mijnwerkers werd de mijnkolonie Leenhof aangelegd in de voor Nederland unieke Lotharingse stijl. Een deel hiervan is een beschermd stadsgezicht. De kolenmijn sloot in 1971. Bij Schaersberg is een 239 meter hoge ‘berg’ ontstaan als gevolg van de winning van steenkool in de staatsmijn Wilhelmina en bestaat uit mijnsteen. Aan deze berg, de Wilhelminaberg, ligt de grootste skihal van de wereld. Ook heeft Schaesberg een terrein, Megaland Landgraaf, dat bekend staat om de festivals waaronder ieder jaar Pinkpop. In het oosten van Schaesberg ligt kasteel Strijthagen.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Schaesburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Schaesburg.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Schaesburg

Provincie
Limburg
Gemeente
Landgraaf
Inwoners
17.120
Inkomen
€31.400
WOZ-waarde
€150.000