backWERK Scheveningen

backWERK Scheveningen

Ondernemer worden bij backWERK in Scheveningen

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Scheveningen.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Scheveningen

Scheveningen is onderdeel van de gemeente Den Haag, binnen de provincie Zuid-Holland, en heeft 55.717 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €31.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Scheveningen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €805.363.909. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Scheveningen op gemiddeld €188.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3.7% van de mensen in Scheveningen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.062 inwoners van Scheveningen een uitkering krijgen.

Scheveningen is tegenwoordig een stadsdeel van Den Haag. Scheveningen is van oorsprong een vissersdorp en is thans een badplaats. Scheveningen heeft geen aansluiting meer op het spoorwegnet. Wel zijn er directe tramverbindingen met Den Haag en Delft.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Scheveningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Scheveningen.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Scheveningen

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Den Haag
Inwoners
55.717
Inkomen
€31.800
WOZ-waarde
€188.000