Taco Mundo Scheveningen

Taco Mundo Scheveningen

Ondernemer worden bij Taco Mundo in Scheveningen

Taco Mundo is op zoek naar een ondernemer in Scheveningen.

Taco Mundo is de bezorgformule voor de verse Mexicaanse keuken.

Over Scheveningen

Scheveningen ligt in de gemeente Den Haag, in Zuid-Holland. In Scheveningen wonen ongeveer 55.717 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €31.800. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Scheveningen ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Scheveningen dus zo’n €805.363.909. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €188.000 is in Scheveningen. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Scheveningen ligt dit dus lager. In Scheveningen hebben 3.7% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 2.062 uitkomt.

Scheveningen is tegenwoordig een stadsdeel van Den Haag. Scheveningen is van oorsprong een vissersdorp en is thans een badplaats. Scheveningen heeft geen aansluiting meer op het spoorwegnet. Wel zijn er directe tramverbindingen met Den Haag en Delft.

Er zijn naast Taco Mundo ook nog andere franchiseformules waarvoor Scheveningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Scheveningen.

fast food branche informatie

Franchiseformule Taco Mundo valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Taco Mundo

Gegevens Scheveningen

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Den Haag
Inwoners
55.717
Inkomen
€31.800
WOZ-waarde
€188.000