Coffee Fellows Schiedam

Coffee Fellows Schiedam

Ondernemer worden bij Coffee Fellows in Schiedam

Coffee Fellows is op zoek naar een ondernemer in Schiedam.

Life begins after coffee. Coffee Fellows biedt een uitgebreid assortiment aan koffie en bagels, zoete hapjes en dranken.

Over Schiedam

In Schiedam wonen naar schatting 77.155 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Schiedam, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €31.000 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Schiedam heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.087.184.091 over alle inwoners. De huizen in Schiedam hebben een gemiddelde WOZ waarde van €142.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.4% van de mensen hebben in Schiedam een uitkering, oftewel 3.395 van alle inwoners.

Schiedam maakt deel uit van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag. De stad is gelegen tussen Rotterdam en Vlaardingen, oorspronkelijk aan de Schie en later ook aan de Nieuwe Maas. De stad is vooral bekend om de hoogste windmolens ter wereld, haar jenever en de historische binnenstad met grachten. Schiedam is goed bereikbaar via de A4 en de A20 en via het openbaar vervoer.

Er zijn naast Coffee Fellows ook nog andere franchiseformules waarvoor Schiedam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Schiedam.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Coffee Fellows valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Coffee Fellows

Gegevens Schiedam

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Schiedam
Inwoners
77.155
Inkomen
€31.000
WOZ-waarde
€142.000