Livera is de bodyfashion speciaalzaak van Nederland met een uitgebreid assortiment in lingerie-, bad- en nachtmode van het eigen label en de bekende A-merken.
Spijkenisse is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Nissewaard. Er wonen ongeveer 72.545 mensen in Spijkenisse. De WOZ waarde van de woningen in Spijkenisse ligt gemiddeld op €169.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Spijkenisse op €33.700. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Spijkenisse een gezamenlijk inkomen van €1.111.257.500. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Spijkenisse een totaal van 2.539 inwoners.
Spijkenisse, gelegen op het eiland Putten, is van oudsher een boeren- en vissersgemeenschap. Het gebied waar Spijkenisse ligt wordt al zeer lang bewoond. Als groeikern maakte Spijkenisse een snelle ontwikkeling door. Momenteel werkt Spijkenisse hard aan het ontgroeien van zijn status van groeikern door het actuele Centrumplan: het creëren van een groter en diverser centrum.
Er zijn naast Livera ook nog andere franchiseformules waarvoor Spijkenisse interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Spijkenisse.
Franchiseformule Livera valt binnen de branche body fashion & lingerie. Bodyfashionwinkels zijn actief in lingerie, onder- en nachtkleding, kousen en sokken, korsetten, et cetera. Gemiddeld wordt er per lingerie vestiging meer dan 400.000 euro aan omzet gegenereerd.
De functie van de winkel verandert binnen de mode-branche. De consument komt naar de winkel voor advies en beleving. Er worden geen tien producten meer gepast, men heeft zijn keuze al gemaakt en wenst slechts advies over de vorm en maat. De begeleiding van de klant wordt dus intensiever. Moderne toepassingen als digitale passpiegels en inventaris-computers helpen de consument hierbij. Traditionele winkels zullen zich dus moeten aanpassen. Dit biedt kansen voor franchise om met uniforme uitstraling een nieuw concept breed te lanceren en de consument naar de winkel te trekken.