Meet & Ribs Wassenaar

Meet & Ribs Wassenaar

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Wassenaar

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Wassenaar.

Over Wassenaar

Wassenaar is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Wassenaar. Er wonen ongeveer 25.931 mensen in Wassenaar. De WOZ waarde van de woningen in Wassenaar ligt gemiddeld op €483.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Wassenaar op €52.600. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Wassenaar een gezamenlijk inkomen van €619.986.636. Van alle inwoners hebben 2.4% een uitkering. In Wassenaar een totaal van 622 inwoners.

Wassenaar is een plaats in de provincie Zuid-Holland. Wassenaar ligt tussen Den-Haag en Leiden in. Het centrum van Wassenaar beschikt over een beperkt winkelbestand. De meeste winkels bevinden zich aan de Langstraat, de Luifelbaan, het Stadshoudersplein, De Verlengde Hoge Klei of de Van Hogendorpstraat. Qua bedrijvigheid moet Wassenaar het vooral hebben van het toerisme. De plaats is gelegen aan het strand en daarnaast ligt het attractiepark Duinrell ook in Wassenaar. De plaats staat ook wel bekend als de groene oase in de Randstad.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Wassenaar interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Wassenaar.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Wassenaar

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Wassenaar
Inwoners
25.931
Inkomen
€52.600
WOZ-waarde
€483.000