Anne&Max Zwolle

Anne&Max Zwolle

Ondernemer worden bij Anne&Max in Zwolle

Anne&Max is op zoek naar een ondernemer in Zwolle.

Anne&Max is dé plek waar je voor de lekkerste koffie, ontbijtjes en lunch terecht kan. In een ongedwongen sfeer rustig de krant lezen of even met wat vrienden bijkletsen: Anne&Max is de huiskamer in de stad, waar je je elk moment van de dag thuis voelt!

Over Zwolle

In Zwolle wonen naar schatting 124.893 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Zwolle, in Overijssel. Gemiddeld wordt er €33.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Zwolle heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.907.456.727 over alle inwoners. De huizen in Zwolle hebben een gemiddelde WOZ waarde van €200.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 4.2% van de mensen hebben in Zwolle een uitkering, oftewel 5.246 van alle inwoners.

Zwolle is een knooppunt voor het auto- en treinverkeer en is onder andere goed bereikbaar via de A28 en de A50. De bekendste straat in Zwolle is Diezerstraat, vanwege de vele winkels die eraan gelegen zijn. De Grote Markt is een van de oudste pleinen gelegen in het oude centrum. De bewoners in Zwolle worden blauwvingers genoemd.

Er zijn naast Anne&Max ook nog andere franchiseformules waarvoor Zwolle interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zwolle.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Anne&Max valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Anne&Max

Gegevens Zwolle

Provincie
Overijssel
Gemeente
Zwolle
Inwoners
124.893
Inkomen
€33.600
WOZ-waarde
€200.000