Laserspace A’dam ZO – Amstelveen

Laserspace in regio A’dam ZO – Amstelveen

Ondernemer worden bij Laserspace in regio A’dam ZO – Amstelveen

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio A’dam ZO – Amstelveen.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio A’dam ZO – Amstelveen

Binnen de regio A’dam ZO – Amstelveen zijn er 277.680 mensen woonachtig, waarvan 109.165 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 109165 277680% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van A’dam ZO – Amstelveen zijn verdeeld over 130.680 huishoudens, waarvan 45.010 huishoudens met kinderen en 85.690 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,1.

Deze regio beslaat de buitengebieden van Amsterdam. Deze is dus ook verdeeld over drie kleinere regio’s. Diemen, Schiphol en de Bijlmer zijn onderdeel van deze regio’s. Dankzij de aanwezigheid van Schiphol biedt deze regio veel bedrijvigheid. Grote internationale multinationals zijn nabij Schiphol gevestigd. De ringweg A10, A4 en A5 zijn belangrijke verkeersaders binnen deze regio. De regio is dichtbevolkt met veel stedelijke gebieden.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor A’dam ZO – Amstelveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in A’dam ZO – Amstelveen.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens A’dam ZO – Amstelveen

Postcode
1100 - 1199
Inwoners
277.680
Huishoudens
130.680