InXpress Apeldoorn

InXpress in regio Apeldoorn

Ondernemer worden bij InXpress in regio Apeldoorn

InXpress is op zoek naar een ondernemer in de regio Apeldoorn.

InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.

Over regio Apeldoorn

Binnen de regio Apeldoorn zijn er 177.520 mensen woonachtig, waarvan 25.765 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 25765 177520% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Apeldoorn zijn verdeeld over 75.970 huishoudens, waarvan 26.845 huishoudens met kinderen en 49.105 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,4.

Deze regio ligt aan de rand van de Veluwe. De belangrijkste verkeersaders binnen deze regio zijn de A1, A50, de N344 en de N304. Apeldoorn is de grootste plaats binnen de regio. Apeldoorn vervult een regiofunctie voor omliggende dorpen. Het winkelcentrum van Apeldoorn beschikt over een uitgebreid winkelbestand. Alle grote winkelketens zijn er gevestigd. Daarnaast beschikt Apeldoorn ook over een aantal overdekte winkelcentra.

Er zijn naast InXpress ook nog andere franchiseformules waarvoor Apeldoorn interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Apeldoorn.

koerier & verzendservice branche informatie

Franchiseformule InXpress valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.

De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.

De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.

De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.

Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights

Vestigingen InXpress

Gegevens Apeldoorn

Postcode
7300 - 7399
Inwoners
177.520
Huishoudens
75.970