Monkey Town Apeldoorn

Monkey Town in regio Apeldoorn

Ondernemer worden bij Monkey Town in regio Apeldoorn

Monkey_Town_franchise_speelparadijs_kinderen
Monkey Town is op zoek naar een ondernemer in de regio Apeldoorn.

Indoorspeelparadijs voor kinderen van 1 tot 12 jaar. Er zijn gigantische klim- en klautertoestellen, vol uitdagende tunnels en geheime gangetjes en natuurlijk de bekende ballenbakken, superlego, trampolines en luchtkussens.

Over regio Apeldoorn

Binnen de regio Apeldoorn zijn er 177.520 mensen woonachtig, waarvan 25.765 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 25765 177520% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Apeldoorn zijn verdeeld over 75.970 huishoudens, waarvan 26.845 huishoudens met kinderen en 49.105 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,4.

Deze regio ligt aan de rand van de Veluwe. De belangrijkste verkeersaders binnen deze regio zijn de A1, A50, de N344 en de N304. Apeldoorn is de grootste plaats binnen de regio. Apeldoorn vervult een regiofunctie voor omliggende dorpen. Het winkelcentrum van Apeldoorn beschikt over een uitgebreid winkelbestand. Alle grote winkelketens zijn er gevestigd. Daarnaast beschikt Apeldoorn ook over een aantal overdekte winkelcentra.

Er zijn naast Monkey Town ook nog andere franchiseformules waarvoor Apeldoorn interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Apeldoorn.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Monkey Town valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn ruim 300 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advies- en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketinggestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en dit is in Nederland nog een ondergeschoven kind. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Monkey Town

Gegevens Apeldoorn

Postcode
7300 - 7399
Inwoners
177.520
Huishoudens
75.970