Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Culemborg-Leerdam is een regio met ongeveer 121.400 inwoners. 16.955 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 48.540 huishoudens met kinderen, en 28.295 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 48.540 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Culemborg-Leerdam is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio bestaat grotendeels uit diverse dorpen, waaronder Geldermalsen, Waardenburg en Oosterwijk en steden, waaronder Vianen en Culemborg. Binnen de regio is Culemborg de grootste stad. In het historisch centrum van Culemborg zijn grote retailketens aanwezig maar ook kleine specialistische winkels. In en rondom het centrum zijn diverse parkeergelegenheden te vinden. De meeste dorpen uit de regio bieden een buurtcentrum voor de dagelijkse boodschappen. De gehele regio is goed bereikbaar via de A2.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Culemborg-Leerdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Culemborg-Leerdam.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.