Specialist in het verzenden van nationale en internationale pakketten en expres zendingen. Bij World Options heeft de cliënt één contactpersoon, via het systeem selecteert deze de meest optimale wijze van verzending. Meer gemak tegen minder kosten.
Heemstede-Hoofddorp-Lisse is een regio met ongeveer 218.500 inwoners. 43.970 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 90.740 huishoudens met kinderen, en 54.245 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 90.740 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Heemstede-Hoofddorp-Lisse is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Deze regio is verdeeld in zowel stedelijk als duingebied. Hoofddorp, wat direct grenst aan Schiphol is een forensenplaats voor de luchthaven en Amsterdam. Echter ligt Heemstede meer richting de kust, en heeft het een meer landelijk karakter. De regio heeft een jong karakter. Veel inwoners hebben een leeftijd van 35 of jonger, en Hoofddorp zelf is relatief jong, met een nieuwe infrastructuur. De A4 is de meest belangrijke verkeersader binnen de regio. Deze loopt verticaal door de regio.
Er zijn naast World Options ook nog andere franchiseformules waarvoor Heemstede-Hoofddorp-Lisse interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heemstede-Hoofddorp-Lisse.
Franchiseformule World Options valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights