ActionCOACH in regio Heerlen-Kerkrade

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Heerlen-Kerkrade

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Heerlen-Kerkrade.

Over regio Heerlen-Kerkrade

In de regio Heerlen-Kerkrade wonen er zo’n 181.615 mensen. Hiervan zijn er 49.420 van buitenlandse komaf, oftewel 49420 181615%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Heerlen-Kerkrade zijn de inwoners verdeeld over 87.725 huishoudens. Hiervan hebben 26.805 kinderen, en 60.925 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Heerlen-Kerkrade is 2,2.

De regio is van oudsher bekend vanwege zijn mijnindustrie. Binnen de regio is Heerlen de grootste stad. Het centrum van Heerlen biedt een grote diversiteit aan winkel- en horecavoorzieningen. Een andere plaats binnen de regio is Kerkrade. Kerkrade maakt deel uit van het bestuurlijke samenwerkingsverband plusregio Parkstad Limburg. Dorpen waar men terecht kan voor de dagelijkse boodschappen binnen de regio zijn onder andere Schinveld, Oirsbeek en Amstenrade. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A76, de E314 en de N299.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Heerlen-Kerkrade interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heerlen-Kerkrade.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Heerlen-Kerkrade

Postcode
6400 - 6499
Inwoners
181.615
Huishoudens
87.725