Laserspace Heerlen-Kerkrade

Laserspace in regio Heerlen-Kerkrade

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Heerlen-Kerkrade

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Heerlen-Kerkrade.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Heerlen-Kerkrade

Binnen de regio Heerlen-Kerkrade zijn er 181.615 mensen woonachtig, waarvan 49.420 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 49420 181615% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Heerlen-Kerkrade zijn verdeeld over 87.725 huishoudens, waarvan 26.805 huishoudens met kinderen en 60.925 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,2.

De regio is van oudsher bekend vanwege zijn mijnindustrie. Binnen de regio is Heerlen de grootste stad. Het centrum van Heerlen biedt een grote diversiteit aan winkel- en horecavoorzieningen. Een andere plaats binnen de regio is Kerkrade. Kerkrade maakt deel uit van het bestuurlijke samenwerkingsverband plusregio Parkstad Limburg. Dorpen waar men terecht kan voor de dagelijkse boodschappen binnen de regio zijn onder andere Schinveld, Oirsbeek en Amstenrade. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A76, de E314 en de N299.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Heerlen-Kerkrade interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heerlen-Kerkrade.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Heerlen-Kerkrade

Postcode
6400 - 6499
Inwoners
181.615
Huishoudens
87.725