InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.
Binnen de regio Helmond-Deurne zijn er 201.405 mensen woonachtig, waarvan 28.385 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 28385 201405% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Helmond-Deurne zijn verdeeld over 83.175 huishoudens, waarvan 32.570 huishoudens met kinderen en 50.575 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,5.
De historische stad Helmond is de grootste stad binnen de regio en heeft een rijk verleden wegens de metaal- en textielindustrie. De binnenstad biedt een grote diversiteit aan winkel- en horecavoorzieningen. In de stad zijn zowel grote winkelketens als speciaalzaken te vinden. Verder telt de stad uitgestrekte bedrijfsterreinen. De rest van de regio bestaat voornamelijk uit dunbevolkte dorpjes met buurtcentra voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de N270 en de N279.
Er zijn naast InXpress ook nog andere franchiseformules waarvoor Helmond-Deurne interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Helmond-Deurne.
Franchiseformule InXpress valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights