Stomerij Collectief is een goed doordacht franchise concept. Het wasgoed wordt bij de klanten opgehaald en naar de stomerij en/of wasserij gebracht. Stomerij Collectief is voornamelijk het aanspreekpunt voor de klant en de logistieke partner voor stomerijen en wasserijen.
In de regio Hilversum wonen er zo’n 165.055 mensen. Hiervan zijn er 33.360 van buitenlandse komaf, oftewel 33360 165055%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Hilversum zijn de inwoners verdeeld over 75.135 huishoudens. Hiervan hebben 25.030 kinderen, en 50.130 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Hilversum is 2,2.
De grootste plaats binnen deze regio is Hilversum. Hilversum staat met name bekend om zijn rol in de media. Nagenoeg alle grote media-producenten zijn hier gevestigd. De A1 en de A27 zijn de belangrijkste verkeersaders binnen de regio. De leeftijd van de grootste groep inwoners ligt tussen de 30 en 49 jaar. Dit is te wijten aan de media-functie die de regio heeft. Relatief gezien heeft de regio ook meer hoger opgeleide arbeiders.
Er zijn naast Stomerij Collectief ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.
Franchiseformule Stomerij Collectief valt binnen de branche overige particuliere dienstverlening. Deze branche heeft een grote diversiteit aan franchiseformules. Hier zitten formules in die o.a. actief zijn als scheidings- en relatiebemiddeling, het leren van talen, zwem- en tennisscholen, opslagdiensten en het verzorgen van maaltijden aan particulieren en het verzorgen van zonnepanelen. In deze branche worden trends en omzetcijfers gegeven van de zonne-energiesector.
In 2015 groeide het aantal geïnstalleerde vermogen met 50% ten opzichte van 2014, dat komt neer op ongeveer 500MW. Er werd in 2015 een werkgroei gerealiseerd van 7,5%. Dat zijn ongeveer 600 nieuwe werkplekken, waardoor het totaal nu komt op ruim 9.000 fte. De omzet in Nederland kwam in 2015 neer tot een stijging van 15% (€ 1,9 miljard).
De verwachting is dat ook in 2016 een forse groei gemaakt kan worden binnen deze branche. Een trend die ook na 2016 doorzet. De vraag naar kennis op het gebied van elektrische opslag, subsidieregeling, gebouw-integreerde pv-panelen (BIPV) en ledverlichting blijft ook groeien, waar er voor bedrijven binnen de sector goede kansen liggen.
Op dit moment geldt tot 2020 de salderingsregeling. Dit is een regeling opgesteld door de politiek om zonnepanelen interessanter te maken voor particulieren en bedrijven. Zo kan men een eigen energieleverancier worden en kan er een hoeveelheid opgewekte stroom teruggegeven worden op het net. Echter bestaat de kans dat na 2020 de regeling niet voortgezet, of flink versoberd wordt, wat inhoudt dat bedrijven minder snel zullen investeren in zonne-energie. De rol van de overheid zal in belangrijke mate bepalend zijn voor de verdere ontwikkeling in de branche.
Bron: UNETO-VNI, consuWijzer