InXpress Hilversum

InXpress in regio Hilversum

Ondernemer worden bij InXpress in regio Hilversum

InXpress is op zoek naar een ondernemer in de regio Hilversum.

InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.

Over regio Hilversum

Binnen de regio Hilversum zijn er 165.055 mensen woonachtig, waarvan 33.360 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 33360 165055% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Hilversum zijn verdeeld over 75.135 huishoudens, waarvan 25.030 huishoudens met kinderen en 50.130 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,2.

De grootste plaats binnen deze regio is Hilversum. Hilversum staat met name bekend om zijn rol in de media. Nagenoeg alle grote media-producenten zijn hier gevestigd. De A1 en de A27 zijn de belangrijkste verkeersaders binnen de regio. De leeftijd van de grootste groep inwoners ligt tussen de 30 en 49 jaar. Dit is te wijten aan de media-functie die de regio heeft. Relatief gezien heeft de regio ook meer hoger opgeleide arbeiders.

Er zijn naast InXpress ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.

koerier & verzendservice branche informatie

Franchiseformule InXpress valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.

De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.

De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.

De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.

Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights

Vestigingen InXpress

Gegevens Hilversum

Postcode
1200 - 1299
Inwoners
165.055
Huishoudens
75.135