InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.
Binnen de regio Hogezand-Veendam-Winschoten zijn er 152.330 mensen woonachtig, waarvan 17.450 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 17450 152330% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Hogezand-Veendam-Winschoten zijn verdeeld over 66.985 huishoudens, waarvan 23.345 huishoudens met kinderen en 43.615 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,3.
De regio ligt tegen de Duitse grens aan. Bekende plaatsen in deze regio zijn Hogezand, Veendam en Winschoten, dat net onder de Oldambtmeer gelegen is. In Windschoten is het belangrijkste winkelgebied bij Winkelcentrum ’t Rond aan de Venne. Veendam is een industriële gemeente. Een belangrijk deel van de industrie is gebaseerd op de landbouw product verwerkende bedrijven. In Hoogezand zijn de populairste winkelstraten o.a. Meint Veningastraat en de Hoofdstraat. Belangrijke verkeersaders zijn de A7 en de N33.
Er zijn naast InXpress ook nog andere franchiseformules waarvoor Hogezand-Veendam-Winschoten interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hogezand-Veendam-Winschoten.
Franchiseformule InXpress valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights