Verkopen, plaatsen en exploiteren van vendingautomaten.
Hogezand-Veendam-Winschoten is een regio met ongeveer 152.330 inwoners. 17.450 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 66.985 huishoudens met kinderen, en 43.615 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 66.985 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Hogezand-Veendam-Winschoten is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio ligt tegen de Duitse grens aan. Bekende plaatsen in deze regio zijn Hogezand, Veendam en Winschoten, dat net onder de Oldambtmeer gelegen is. In Windschoten is het belangrijkste winkelgebied bij Winkelcentrum ’t Rond aan de Venne. Veendam is een industriële gemeente. Een belangrijk deel van de industrie is gebaseerd op de landbouw product verwerkende bedrijven. In Hoogezand zijn de populairste winkelstraten o.a. Meint Veningastraat en de Hoofdstraat. Belangrijke verkeersaders zijn de A7 en de N33.
Er zijn naast 1. TubzEurope ook nog andere franchiseformules waarvoor Hogezand-Veendam-Winschoten interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hogezand-Veendam-Winschoten.
Franchiseformule 1. TubzEurope valt binnen de branche consumptie- automaten en vending. Nederland is één van de zes grootste gebruikers van vending automaten in Europa volgens de European Vending Association. Vending automaten worden over het algemeen ingedeeld in twee groepen; Tabletop en Free standing, oftewel kleinere apparaten op tafels en vrijstaande. Daarnaast zijn er een tal van subgroepen te vinden voor o.a. warme dranken, met glazen ramen en zonder, speciaal voor koffie, et cetera. Kort gezegd is vending dus de verkoop van goederen en diensten via machines te noemen.
Veel cijfers van de Nederlandse markt zijn niet bekend, maar op Europees niveau is één en ander bekend; Er zijn ongeveer 3,77 miljoen machines in Europa te vinden, waarvan 60% warme dranken bevatten. De totale Europese omzet is goed voor zo’n 11,3 miljard euro. Een onderzoek uit 2009 wees uit dat 0,58 miljard euro werd uitgegeven aan vending in Nederland. Vermoedelijk zal dit getal nog gestegen zijn. Daarnaast gaf het onderzoek aan dat er voor iedere 55 inwoners van Nederland één automaat staat. Een ruwe berekening laat dan zien dat er in Nederland zo’n 309.000 automaten in Nederland zouden moeten staan.
Er zijn tevens een aantal trends binnen de branche te herkennen. Veel trends komen overeen met de food branche, namelijk een grotere focus op gezonde en lokale voeding in de automaten, focus op duurzaamheid qua materialen, energie en verlichting en het grotere aanbod van betaalmogelijkheden.
Daarnaast speelt de technologie een grote rol binnen de consumptie-automaten. Koploper is China op dit punt. Automaten worden interactiever, ‘slimmer’ en meer digitaal. Camera’s met inschattingen over je koopgedrag, behoeftes en voorkeuren zijn in opkomst. Ook voor de uitbater is er meer data aanwezig in de vorm van statistieken, metingen en koopgedrag. Er wordt dus steeds meer op maat geleverd.