Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers
In de regio Hoogeveen-Meppel wonen er zo’n 143.550 mensen. Hiervan zijn er 10.460 van buitenlandse komaf, oftewel 10460 143550%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Hoogeveen-Meppel zijn de inwoners verdeeld over 59.160 huishoudens. Hiervan hebben 22.250 kinderen, en 36.890 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Hoogeveen-Meppel is 2,5.
Deze regio kent veel groen. Midden in deze regio ligt het natuurgebied Dwingelderveld. De belangrijkste plaatsen binnen deze regio zijn Hoogeveen en Meppel. Hoogeveen is de grootste plaats binnen deze regio. Hoogeveen kent veel stedelijke voorzieningen. Daarnaast kent Hoogeveen een uitgebreid winkelaanbod, veel werkgelegenheid in de industrie. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de A28 en de A37.
Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoogeveen-Meppel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoogeveen-Meppel.
Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO