Droge en biologische reiniging van matrassen op locatie bij cliënten in de zakelijke markt zoals hotels en bungalowparken alsook bij particulieren. Tevens een unieke biologisch afbreekbare vlekverwijderingsmethode.
Binnen de regio Hoogeveen-Meppel zijn er 143.550 mensen woonachtig, waarvan 10.460 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 10460 143550% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Hoogeveen-Meppel zijn verdeeld over 59.160 huishoudens, waarvan 22.250 huishoudens met kinderen en 36.890 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,5.
Deze regio kent veel groen. Midden in deze regio ligt het natuurgebied Dwingelderveld. De belangrijkste plaatsen binnen deze regio zijn Hoogeveen en Meppel. Hoogeveen is de grootste plaats binnen deze regio. Hoogeveen kent veel stedelijke voorzieningen. Daarnaast kent Hoogeveen een uitgebreid winkelaanbod, veel werkgelegenheid in de industrie. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de A28 en de A37.
Er zijn naast MatrasCleaner ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoogeveen-Meppel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoogeveen-Meppel.
Franchiseformule MatrasCleaner valt binnen de branche reiniging & stomerij. De branche Reiniging & stomerij maakt onderdeel uit van de sector facilitaire dienstverlening. In deze branche zijn een paar grote spelers actief in de markt en een zeer grote groep middelgrote en kleinere bedrijven. Inmiddels maken zzp’ers het overgrote deel uit van het aantal bedrijven. Voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Filta (reiniging van frituurvet) en Matras Cleaner (reiniging van matrassen).
De omzet in deze branche ligt rond de € 5 miljard. De markt zal redelijk stabiel blijven. Ondanks de aantrekkende economie zal er een grote druk zijn op het aantal schoon te maken vierkante meters voor schoonmaakbedrijven. Het Nieuwe Werken en het inbesteding van schoonmaak door de rijksoverheid heeft een negatief effect op het volume.
Technologie zal in toenemende mate ingezet worden om een efficiency slag te maken. Hierbij wordt gekeken naar werkprocessen en kwaliteit van de diensten. Denk bijvoorbeeld aan onbemande apparatuur dat schoonmaakwerkzaamheden automatisch uitvoert.
Daarnaast is de verwachting dat er sprongen gemaakt kan worden op dagelijks schoonmaak en specialistische schoonmaak. Certificering en keurmerken kunnen de kwaliteit van schoonmaakbedrijven verhogen.
Bron: Rabobank, Delta Lloyd, ABN AMRO, MBCF, Vakblad Service Management