Mobiele service voor plaatselijk herstel van lakbeschadigingen aan auto’s. Uniek door totaalpakket van in- en exterieurherstel.
Leiden is een regio met ongeveer 211.605 inwoners. 46.810 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 101.370 huishoudens met kinderen, en 71.100 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 101.370 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Leiden is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Binnen deze regio is Leiden de grootste plaats. De gemeente Leiden met de kleinere plaatsen die de stad omringen vormen het grootste gedeelte van deze regio. Leiden is te kenmerken als een studentenstad. Veel jongvolwassenen met een hoge concentratie van horecagelegenheden in de binnenstad. Kleinere plaatsen rond Leiden dienen ook veelal als forensenplaatsen en zijn voor een groot deel afhankelijk van Leiden. Ten noorden en zuiden van Leiden liggen de A4 en de A44. Deze vormen de belangrijkste verkeersaders voor de stad.
Er zijn naast ChipsAway ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.
Franchiseformule ChipsAway valt binnen de branche automotive. Tot de branche automotive behoren schadeherstelbedrijven en bedrijven voor de verkoop van automaterialen, auto- en camperverkoop en -verhuur. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn ChipsAway, Brezan, Motorhome Depot en Schadeherstelmeester. Deze formules houden zich bezig met het op locatie repareren van lakschade of blikschade van auto’s en/of de verkoop van auto-, caravan- en motoronderdelen.
Met name particulieren zijn vaker bereid een nieuwe auto te kopen. Er is echter nu een daling te zien in het aantal verkochte auto’s. De verkoop van bestelauto’s is echter wel toegenomen, al blijft de markt zeer concurrerend. De zakelijke leasevloot en de markt voor gebruikte auto’s blijven stabiel.
De schadeherstelbranche blijft echter onder druk te staan. Auto’s zijn tegenwoordig minder een statussymbool en lichte schades worden minder vaak gerepareerd. De consument is zich bewuster van de hoge mobiliteitskosten en zoekt naar wegen om die te verlagen, onder andere door besparing op reparatie en onderhoud en het langer blijven doorrijden met kleine schades. Daarnaast worden schades steeds vaker verdeeld in kleine/cosmetische schades en de grotere/complexere schades, met voor beide verschillende vestigingen. Ook worden auto’s door een combinatie van een stijgend marktaandeel van goedkopere auto’s en hoge prijzen van onderdelen eerder total loss verklaard.
De markt verandert snel en vraagt om draagkracht. Auto’s worden steeds complexer en merkkennis wordt steeds relevanter. De grootschalige uitrol van telematicaontwikkelingen zullen steeds meer impact hebben op de sector. Om overeind te blijven moet vrijwel iedere partij zijn businessmodel aanpassen. Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering maar ook om samenwerking. Toegewijd en gekwalificeerd personeel is daarbij een vereiste. In alle gevallen is de daadkracht van de ondernemer nodig bij het maken van de juiste strategische keuzes.
Bron: CBS Kwartaalmonitor, BOVAG, Rabobank Cijfers & Trends