Specialist in het verzenden van nationale en internationale pakketten en expres zendingen. Bij World Options heeft de cliënt één contactpersoon, via het systeem selecteert deze de meest optimale wijze van verzending. Meer gemak tegen minder kosten.
Lelystad-Kampen is een regio met ongeveer 175.975 inwoners. 31.360 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 72.665 huishoudens met kinderen, en 44.070 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 72.665 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Lelystad-Kampen is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Deze regio ligt in de polder. De belangrijkste plaatsen binnen deze regio zijn Lelystad, Kampen en Dronten. Lelystad is de grootste plaats in deze regio. Lelystad is een van de jongste woonplaatsen van Nederland. De stad wil zich de laatste jaren meer profileren als een woonstad met vele voorzieningen dan een forensenplaats. Verder kent de stad vier grote bedrijventerreinen en vier grote winkelcentra. De stad beschikt ook over een vliegveld: Lelystad Airport. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de A6 en A28. De regio is omringd door water.
Er zijn naast World Options ook nog andere franchiseformules waarvoor Lelystad-Kampen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Lelystad-Kampen.
Franchiseformule World Options valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights