LMI Nederland Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk

LMI Nederland in regio Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk

Ondernemer worden bij LMI Nederland in regio Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk

LMI Nederland is op zoek naar een ondernemer in de regio Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk.

Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.

Over regio Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk

Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk is een regio met ongeveer 302.660 inwoners. 61.850 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 134.180 huishoudens met kinderen, en 87.770 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 134.180 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Deze gehele regio kan worden gekenmerkt als strand-regio. De grootste plaats Noordwijk is hier een voorbeeld van. Wassenaar en Rijswijk zijn verder de enige grote plaatsen met een wat meer stedelijke karakter. Wassenaar staat tevens bekend als een welvarende plaats. Veel hoge inkomens en dure huizen. Daarnaast is attractiepark Duinrell ook gevestigd in Wassenaar. Door de aanwezigheid van de kust en dit park heeft de regio een grote aantrekkingskracht. Er vindt veel recreatie plaats met veel toerisme. De belangrijkste verkeersader in de regio is de N206, die dwars door de regio loopt.

Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk.

advies branche informatie

Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS

Vestigingen LMI Nederland

Gegevens Noordwijk-Wassenaar-Rijswijk

Postcode
2200 - 2299
Inwoners
302.660
Huishoudens
134.180