ChipsAway Rotterdam

ChipsAway in regio Rotterdam

Ondernemer worden bij ChipsAway in regio Rotterdam

ChipsAway is op zoek naar een ondernemer in de regio Rotterdam.

Mobiele service voor plaatselijk herstel van lakbeschadigingen aan auto’s. Uniek door totaalpakket van in- en exterieurherstel.

Over regio Rotterdam

Rotterdam is een regio met ongeveer 549.370 inwoners. 275.565 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 282.355 huishoudens met kinderen, en 202.630 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 282.355 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Rotterdam is 1,9. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

De regio Rotterdam is grotendeels gelegen aan de Nieuwe Maas en is een dichtbevolkt gebied. Rotterdam staat bekend al havenstad en heeft de grootste en belangrijkste haven van Europa. Daarnaast staat Rotterdam bekend om haar vernieuwende architectuur, de historische binnenstad werd tijdens de Tweede Wereldoorlog verwoest. In het centrum is een groot winkelgebied te vinden. Verder telt Rotterdam diverse winkelcentra verspreid over de gehele stad. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A4, de A15, de A16 en de A20.

Er zijn naast ChipsAway ook nog andere franchiseformules waarvoor Rotterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Rotterdam.

automotive branche informatie

Franchiseformule ChipsAway valt binnen de branche automotive. Tot de branche automotive behoren schadeherstelbedrijven en bedrijven voor de verkoop van automaterialen. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn Skubie, Breman Automaterialen en Schadeherstelmeester. Deze formules houden zich bezig met het op locatie repareren van lakschade of blikschade van auto’s en/of de verkoop van auto- en motoronderdelen.

De automotive profiteert enigszins van het economisch herstel. Met name particulieren zijn vaker bereid een nieuwe auto te kopen. In 2016 zijn er 15.000 meer nieuwe privé auto’s verkocht dan het jaar daarvoor. Ook de verkoop van bestelauto’s is flink toegenomen, al blijft de markt zeer concurrerend. De zakelijke leasevloot en de markt voor gebruikte auto’s blijven stabiel.

De schadeherstelbranche blijft echter onder druk te staan, in 2016 wordt er een volumedaling van circa 2% vergeleken met 2015 verwacht. De dalende schadelast blijft zich voortzetten. Auto’s zijn tegenwoordig minder een statussymbool en lichte schades worden minder vaak gerepareerd. De consument is zich bewuster van de hoge mobiliteitskosten en zoekt naar wegen om die te verlagen, onder andere door besparing op reparatie en onderhoud en het langer blijven doorrijden met kleine schades. Daarnaast worden schades steeds vaker verdeeld in kleine/cosmetische schades en de grotere/complexere schades, met voor beide verschillende vestigingen. Ook worden auto’s door een combinatie van een stijgend marktaandeel van goedkopere auto’s en hoge prijzen van onderdelen eerder total loss verklaard.

De markt verandert snel en vraagt om draagkracht. Auto’s worden steeds complexer en merkkennis wordt steeds relevanter. De grootschalige uitrol van telematicaontwikkelingen zullen steeds meer impact hebben op de sector. Om overeind te blijven moet vrijwel iedere partij zijn businessmodel aanpassen. Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering maar ook om samenwerking. Toegewijd en gekwalificeerd personeel is daarbij een vereiste. In alle gevallen is de daadkracht van de ondernemer nodig bij het maken van de juiste strategische keuzes.

Bron: CBS Kwartaalmonitor, Rabobank Cijfers & Trends