Droge en biologische reiniging van matrassen op locatie bij cliënten in de zakelijke markt zoals hotels en bungalowparken alsook bij particulieren. Tevens een unieke biologisch afbreekbare vlekverwijderingsmethode.
Binnen de regio ‘s-Gravenhage zijn er 449.530 mensen woonachtig, waarvan 224.960 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 224960 449530% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van ‘s-Gravenhage zijn verdeeld over 228.910 huishoudens, waarvan 64.630 huishoudens met kinderen en 164.275 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 1,9.
Deze regio bevat de op na grootste gemeente van Nederland; Den Haag. In de regio is het Nederlandse Parlement gevestigd. Daarnaast heeft de regio veel toerisme door de ligging aan de Noordzee. De plaats Scheveningen is hierdoor een toeristisch oord geworden met een boulevard vol horecagelegenheden en de bekende pier van Scheveningen.
Er zijn naast MatrasCleaner ook nog andere franchiseformules waarvoor ‘s-Gravenhage interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in ‘s-Gravenhage.
Franchiseformule MatrasCleaner valt binnen de branche reiniging & stomerij. De branche Reiniging & stomerij maakt onderdeel uit van de sector facilitaire dienstverlening. In deze branche zijn een paar grote spelers actief in de markt en een zeer grote groep middelgrote en kleinere bedrijven. Inmiddels maken zzp’ers het overgrote deel uit van het aantal bedrijven. Voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Filta (reiniging van frituurvet) en Matras Cleaner (reiniging van matrassen).
De omzet in deze branche ligt rond de € 5 miljard. De markt zal redelijk stabiel blijven. Ondanks de aantrekkende economie zal er een grote druk zijn op het aantal schoon te maken vierkante meters voor schoonmaakbedrijven. Het Nieuwe Werken en het inbesteding van schoonmaak door de rijksoverheid heeft een negatief effect op het volume.
Technologie zal in toenemende mate ingezet worden om een efficiency slag te maken. Hierbij wordt gekeken naar werkprocessen en kwaliteit van de diensten. Denk bijvoorbeeld aan onbemande apparatuur dat schoonmaakwerkzaamheden automatisch uitvoert.
Daarnaast is de verwachting dat er sprongen gemaakt kan worden op dagelijks schoonmaak en specialistische schoonmaak. Certificering en keurmerken kunnen de kwaliteit van schoonmaakbedrijven verhogen.
Bron: Rabobank, Delta Lloyd, ABN AMRO, MBCF, Vakblad Service Management