Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Sittard-Geleen is een regio met ongeveer 174.470 inwoners. 32.065 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 78.820 huishoudens met kinderen, en 52.240 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 78.820 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Sittard-Geleen is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Binnen de regio is één van de oudste plaatsen van Nederland te vinden, Sittard. Sittard is tevens de grootste stad binnen de regio. De stad wordt ingeklemd tussen twee rijksgrenzen, namelijk Duitsland en België. Sittard heeft een historisch winkelcentrum met een groot aanbod aan winkel- en horecavoorzieningen. Een andere grote stad binnen de regio is Geleen. Geleen telt diverse winkelstraten en heeft een grote publiekstrekker, de wekelijkse zaterdagmarkt. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A2 en de N276.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Sittard-Geleen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Sittard-Geleen.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.