Wij zijn Kubus, de grootste keten van onafhankelijke administratiekantoren, belastingadviseurs, bedrijfsadviseurs en accountants van Nederland. Samen werken we dagelijks aan een financieel gezonde toekomst voor iedereen!
Uden-Veghel is een regio met ongeveer 210.700 inwoners. 24.005 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 84.665 huishoudens met kinderen, en 50.805 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 84.665 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Uden-Veghel is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Uden vormt samen met Veghel het stedelijk concentratiegebied van de regio Uden-Veghel. Uden wordt beschouwd als een middelgrote stad gelet op het voorzieningsniveau, werkgelegenheid en de regiofunctie die het vervult en vormt binnen de regio de belangrijkste publiekstrekker op het gebied van winkelen en uitgaan. De rest van de regio bestaat onder andere uit verstedelijkte dorpen zoals Sint-Oedenrode met een groot winkelaanbod en kerkdorpen zoals Landhorst voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A50 en de N279.
Er zijn naast Kubus ook nog andere franchiseformules waarvoor Uden-Veghel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Uden-Veghel.
Franchiseformule Kubus valt binnen de branche accountancy & administratie. Tot deze branche behoren de accountancy kantoren, de administratiekantoren, de boekhoudkantoren en de belastingkantoren in Nederland. Het aantal kantoren binnen deze branche neemt jaarlijks toe. De grootste stijging is te zien bij het aantal boekhoudkantoren en belastingconsulenten.
Door de toename van digitalisering en de onderlinge prijsconcurrentie in deze branche loopt de omzet terug. Om deze krimp tegen te gaan zullen accountants hun werkzaamheden uit moeten breiden. Hierbij kan gedacht worden aan: advies over pensioenen, HR & ziekteverzuim en financiële planning. Hierbij zal deze branche vanuit de traditionele consultancybranche hevige concurrentie gaan ondervinden.
Daarnaast zal het belang van samenwerking in de branche administratie & accountancy alleen maar toenemen. Zowel op nationaal als internationaal niveau worden informele samenwerkingsverbanden gesloten. Op deze manier kunnen beide partijen van elkaars specialisaties profiteren, verkrijgen ze een groter marktaandeel en kunnen ze gezamenlijk investeren. Daarnaast neemt de behoefte aan samenwerking buiten de branche ook steeds meer toe. De huidige tijd vraagt om samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld juridische adviesbureaus, softwareontwikkelaars en uitzenders.
In de komende jaren zullen de kantoren die actief zijn binnen deze branche de keuze gaan maken voor een full service aanbod of ze zullen zich gaan specialiseren en samenwerkingsverbanden aan gaan. Deze veranderingen vragen ook om ander personeel. Daarnaast zal door toenemende wet- en regelgeving consolidatie plaatsvinden. Verder zal ook de behoefte aan flexibilisering de komende jaren toenemen. Binnen de administratie & accountancy branche zullen investeringen gedaan moeten worden. Dit komt mede door de digitalisering, de toenemende wet- en regelgeving en het investeren in goed personeel. Verder zien we binnen deze branche steeds meer hoogopgeleide en gespecialiseerde ZZP-ers.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends