InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.
Binnen de regio Wijchen-Elst zijn er 189.310 mensen woonachtig, waarvan 19.540 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 19540 189310% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Wijchen-Elst zijn verdeeld over 76.065 huishoudens, waarvan 31.695 huishoudens met kinderen en 44.410 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,5.
De regio Wijchen-Elst bevat veel rivieren en meren. De belangrijkste verkeersaders die door de regio lopen zijn de: A50, A326 en de A73. De grootste plaatsen binnen deze regio zijn Wijchen, Elst en Beuningen. In Elst is er de elke eerste maandag in september een paardenmarkt. Dit is een van de grootste paardenmarkten van Nederland. Midden in het centrum van Wijchen ligt de Markt, waar wekelijks een markt wordt gehouden. Om de Markt liggen een aantal winkelstraten, dat samen een middelgroot winkelcentrum vormen.
Er zijn naast InXpress ook nog andere franchiseformules waarvoor Wijchen-Elst interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Wijchen-Elst.
Franchiseformule InXpress valt binnen de branche koerier & verzendservice. Tot de branche koerier & verzendservice behoren post- en pakketbedrijven die zich bezighouden met het (internationaal) verzenden van vrachten, pakketten en post voor zowel particulieren als bedrijven. Bekende formules in deze branche zijn onder andere InXpress, PostMasters en Collect & Deliver.
De branche profiteert optimaal van de verder toenemende groei in online verkopen. Per online aankoop wordt er circa € 2,40 betaald aan verzendkosten. Niet alleen de omzet is toegenomen, ook het aantal bedrijven groeide flink. De toetredingsdrempels voor nieuwe aanbieders is laag. Hierdoor is het relatief makkelijk om een koeriersdienst te beginnen. Deze lage toetredingsdrempels zorgen voor hoge concurrentie en een afname van de omzet per bedrijf.
De markt heeft te maken met diverse trends. De belangrijkste ontwikkeling is de same-day-delivery. De consument hecht tegenwoordig een grote waarde aan een snelle bezorging, artikelen op de dag van bestellen ook bezorgen is steeds vaker een vereiste. De wens van de consument is dat hij zelf kan bepalen waar een wanneer het artikel wordt bezorgd. Dit vergt van koeriersdiensten andere aanrijdtijden. Daarmee neemt ook de avond- en weekendbezorging toe. Tijdige en nauwkeurige leveringen worden steeds crucialer geacht voor een optimale klanttevredenheid. Er wordt onder andere sterk geïnvesteerd in ‘tracking and tracing’, waarbij de informatiestroom even belangrijk wordt geacht als de goederenstoom.
De toenemende Click & Collect initiatieven, waarbij de consument de bestelling zelf af kan halen bij een winkel van de retailer, vormt een bedreiging voor koeriersdiensten. Ook de toenemende populariteit van afhaal- en afgiftepunten vormt een serieuze bedreiging. Deze trends vragen om flexibiliteit en gunstige prijzen van koeriersbedrijven om zich te blijven onderscheiden van de concurrent.
Bron: LogistiekTotaal.nl, ABN AMRO Insights