Droge en biologische reiniging van matrassen op locatie bij cliënten in de zakelijke markt zoals hotels en bungalowparken alsook bij particulieren. Tevens een unieke biologisch afbreekbare vlekverwijderingsmethode.
Binnen de regio Zaandam zijn er 170.155 mensen woonachtig, waarvan 41.950 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 41950 170155% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Zaandam zijn verdeeld over 74.715 huishoudens, waarvan 28.040 huishoudens met kinderen en 46.675 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,3.
Zaandam is de grootste plaats binnen deze regio. De hele regio wordt ook wel de Zaanstreek genoemd. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A7, A8 en de A9. De regio is voornamelijk bekend vanwege zijn bloembollenteelt en -industrie. Veel inwoners in de streek zijn ook werkzaam in de lokale industrie. Binnen de streek wordt er veel handel gedreven met Amsterdam.
Er zijn naast MatrasCleaner ook nog andere franchiseformules waarvoor Zaandam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zaandam.
Franchiseformule MatrasCleaner valt binnen de branche reiniging & stomerij. De branche Reiniging & stomerij maakt onderdeel uit van de sector facilitaire dienstverlening. In deze branche zijn een paar grote spelers actief in de markt en een zeer grote groep middelgrote en kleinere bedrijven. Inmiddels maken zzp’ers het overgrote deel uit van het aantal bedrijven. Voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Filta (reiniging van frituurvet) en Matras Cleaner (reiniging van matrassen).
De omzet in deze branche ligt rond de € 5 miljard. De markt zal redelijk stabiel blijven. Ondanks de aantrekkende economie zal er een grote druk zijn op het aantal schoon te maken vierkante meters voor schoonmaakbedrijven. Het Nieuwe Werken en het inbesteding van schoonmaak door de rijksoverheid heeft een negatief effect op het volume.
Technologie zal in toenemende mate ingezet worden om een efficiency slag te maken. Hierbij wordt gekeken naar werkprocessen en kwaliteit van de diensten. Denk bijvoorbeeld aan onbemande apparatuur dat schoonmaakwerkzaamheden automatisch uitvoert.
Daarnaast is de verwachting dat er sprongen gemaakt kan worden op dagelijks schoonmaak en specialistische schoonmaak. Certificering en keurmerken kunnen de kwaliteit van schoonmaakbedrijven verhogen.
Bron: Rabobank, Delta Lloyd, ABN AMRO, MBCF, Vakblad Service Management