Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.
Zaltbommel-Oss is een regio met ongeveer 183.815 inwoners. 22.635 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 74.495 huishoudens met kinderen, en 44.365 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 74.495 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Zaltbommel-Oss is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio is grotendeels aan de Waal gelegen. De vestingstad Zaltbommel is de grootste stad binnen de regio en biedt een grote diversiteit aan winkel- en horecavoorzieningen. Zaltbommel was van oudsher een Hanzestad, met name de handel in zout was hier belangrijk. In de rest van de regio zijn diverse buurt- en winkelcentra te vinden met zowel grote winkelketens als kleine speciaalzaken. De regio is goed bereikbaar via de A2 en de N322.
Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Zaltbommel-Oss interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zaltbommel-Oss.
Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.
Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.
Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.
Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.
Bron: CBS