LMI Nederland Zeeuws Vlaanderen

LMI Nederland in regio Zeeuws Vlaanderen

Ondernemer worden bij LMI Nederland in regio Zeeuws Vlaanderen

LMI Nederland is op zoek naar een ondernemer in de regio Zeeuws Vlaanderen.

Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.

Over regio Zeeuws Vlaanderen

Zeeuws Vlaanderen is een regio met ongeveer 106.525 inwoners. 24.460 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 48.260 huishoudens met kinderen, en 33.020 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 48.260 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Zeeuws Vlaanderen is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Zeeuws Vlaanderen is het zuidelijkste gedeelte van de provincie Zeeland. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de N253, de N290, de N61 en de N62. Binnen de regio zijn diverse bekende badplaatsen te vinden, waaronder Cadzand, Breskens, Groede en Nieuwsvliet. De grootste stad binnen de regio is Terneuzen en vervult binnen de regio een centrumfunctie. In Terneuzen zijn diverse winkel- en horecavoorzieningen te vinden en heeft de derde haven van Nederland, de Haven van Zeeland. Zeeuws Vlaanderen is met 147 inwoners per km² een dunbevolkte regio voor Nederlandse begrippen.

Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Zeeuws Vlaanderen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zeeuws Vlaanderen.

advies branche informatie

Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS

Vestigingen LMI Nederland

Gegevens Zeeuws Vlaanderen

Postcode
4500 - 4599
Inwoners
106.525
Huishoudens
48.260